duminică, 30 mai 2010

Telefonie sau digestie?

Printre numeroasele prostii din advertisingul românesc cea mai gogonată din ultimul timp este reclama Vodafone cu sloganul „Marea Ieșeală”. În primul rînd este o stricare a limbii prin inventarea unui infinitiv inexistent, cel din limba noastră fiind „ieșire”. E clar că autorii s-au ferit de acesta, dar au găsit unul care-i ajută tot ca funia pe spînzurat. Pentru că „ieșire” sau „ieșeală” – nu contează forma - duc cu gîndul la același lucru și, de cînd lumea, în limba română verbul „a ieși” este utilizat ca eufemism popular pentru actul defecației. Asta e și pace! Așa că „marea ieșeală” este un slogan excelent pentru un medicament cu proprietăți purgative, iar pentru telefonia mobilă nicidecum.

4 comentarii:

  1. Aveti perfecta dreptate! Din pacate,ti se prinde de creier ca raia de talpa...dupa reclama asta sunt convinsa ca profesorii de romana vor avea si mai abitir ce corecta. Nu ca ar duce lipsa...

    RăspundețiȘtergere
  2. Exact, numai la telefonie mobila nu ti-ar fi gandul vazand aceasta reclama!
    Multitudinea de reclame, care mai de care mai agresive sau mai "cuminti", incep sa treaca pe langa tinta (eventualul client), satul de tot acest bombardament publicitar iar cei care-si fac reclama, o stiu prea bine si incearca sa depasasca acest impas, chiar cu riscul de a stalci limba romana! La tv., norocul nostru este ca avem "sfanta telecomanda" dar... ce te faci cu marile postere lipite peste tot aiurea?

    RăspundețiȘtergere
  3. @ ivona, Nea Costache & alții

    Se potrivește vorba „proști, dar mulți”. Nu te poti apăra de majoritate, mai ales cînd nu e „tăcută”. Vis-a vis de locuința mea e salonul de înfrumusețare... „Pupăza din Tei”. Ca banc ar fi bun...

    RăspundețiȘtergere
  4. „Pupăza din Tei”? Inspirata denumire a unui salon de infrumusetare, mai ales ca se stie ca atat cuibarul cat si pupaza, emana un miros putin placut!!!
    De ce nu i-o fi zis "Sconcsul vesel"?

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog