miercuri, 17 februarie 2010

D-ale sesiunii

Am primit un comentariu anonim - curajul anonimilor e mare!, pretinde că e profesor dar nu-l cred pînă nu văd - în care mi se cere să pun o postare pe blog despre examenele acestei sesiuni la care ”am picat” mulți studenți. O fac nu ca să îi dau satisfacție, nu discut cu anonimi, ci pentru că situația e critică. Studenții nu i-am picat eu, au picat singuri! Pentru că școala produce tot mai mulți analfabeți, pentru că lipsa de exigență și corupția sînt generale și dacă nu te aliniezi nu ești bun profesor. De 20 de ani predau discipline tehnice și din pacate am lăsat nivelul tot mai jos, de nevoie. An de an, din fiecare grupă am avut și note de 9 și 10, procente de promovare de 40-60% la prima sesiune. În acest an promovabilitatea a scăzut spre 10% (!!) în condiții unor subiecte alese (am remușcări pentru asta, dar ce să fac) cît mai ușoare. Simple definiții elementare (ce e betonul, ce e oțelul, ce o bară etc.). La un bilet cu 21 de întrebări am primit majoritar între 0 (zero) și 5 răspunsuri. În condițiile în care materia predată e concentrată în 30 de pagini A4 și nu am cerut nici aplicații, nici bibliografie suplimentară. O lectură cît de superficială a celor 30 de pagini ar fi fost suficientă pentru cele 10 răspunsuri ale notei 5. Sau o prezență la curs (la care am avut cel mult 70% prezenți iar unii n-au venit niciodată). A face ingineri (piloți, doctori, avocați etc.) e o mare răspundere. Un doctor poate omorî un om sau reteza un penis. Dar cîți mor dacă se prăbușesc o clădire sau un baraj? Rabatul la exigență poate avea și va avea consecințe incalculabil de grave. Dacă țara noastră se află unde știm e din cauza diplomelor pe bandă, a finanțării ”pe cap de student”, a nepăsării celor care pun un subiect pe tablă și ies din sală să copieze bieții copilași, că au plătit taxe. Dacă are cineva altă părere sînt dispus să-l ascult. Cu condiția minimală să-și iscălească ”teza”.

8 comentarii:

  1. Inteleg perfect ceea ce spuneti, dar atunci cand primesti un raspuns incomplet ( si e vorba de o enumeratie) cred ca se cuvine sa punctezi macar jumatate. Sau cand primesti o definitie care nu e exact ca in cartea dumneavoastra, ca saracul elev nu a avut bani sa o cumpere ca are parinti profesori la preuniversitar nu la universitar ca sa aiba bani, si a citit definitia din alta parte dar esentialul era acelasi, dumneavoastra nu punctati. E corect?? Si ca sa clarificam problema anonimatului, nu mi-am dat numele pentru ca ma astept ca odata ce il aflati sa va razbunati pe elevul vizat. Dar pana la urma o sa o fac. Mihai Nicolae ma numesc, profesor de matematica la gimnaziu in municipiul Calarasi. O zi buna si sper sa reflectati si la grselile pe care le faceti nu numai la remuscarile pe care le aveti ca ati facut subiecte usoare. Cu respect

    RăspundețiȘtergere
  2. nimic mai adevarat!..intr-adevar din ce in ce mai putini oameni pun accent pe competenta,studiu si responsabilitate..din pacate societatea este prea bolnava,si se pare ori ca va trece mult timp pana se va ivi un"doctor chirurg"priceput ce "va taia in carne vie"cum mai exista o expresie din batrani,ori nu stiu ,..vom muri ca natiune..insa eu sunt convinsa ca multi oameni de valoare,precum si cei ce au ales strainatatea ca directie de studii si care poate se vor intoarce intr-o zi,vor schimba mentalitatea asta primejdioasa unde "sloganul" existential,deja a devenit precum slagarul"banii vorbesc"si care se tot infiltreaza incepand cu patura de jos si pana la varf,a societati..

    RăspundețiȘtergere
  3. Noile reguli ale Academiei Române sunt de a înlocui pe î cu â. Sunt de câţiva ani în vigoare pentru a ne întoarce la scrierea din perioada interbelică înainte de modificările comuniştilor. Se scrie SUNT nu SÎNT, PÂNĂ nu PÎNĂ oricât de mare ar fi obişnuinţa şi pretenţiile celui care scrie. Vă multumesc pentru răbdarea pe care mi-o acordaţi şi sper să nu îmi purtaţi ranchiună mie sau fiului meu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ryana, ma bucur ca imi dai dreptate si sint trist ca o am.
    Dl. prof. Mihai Nicolae - Vorbind de razbunare si ranchiuna e clar ca nu ma cunoasteti. Sper sa aveti vreme sa o faceti, mai ales ca sinteti dintr-un oras drag mie si imortalizat intr-un roman al meu.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dl. profesor Nicolae: In chestiunea enumerarii incomplete, depinde la ce se refera intrebarea. In cazul definitiei, eu am acceptat si am afirmat explicit ca accept orice definitie echivalenta. Daca o doriti expres vor relua lucrarea fiului dvs. (numai sa imi dati numele lui). Totusi e mai bine pentru toate partile ca, in loc de coontestatii, sa il sfatuiti sa invete bine si la sesiunea viitoare sa nu depinda de o eventuala neatentie a corectorului care, teoretic, poate gresi cu 0,5 pct. Desi eu sint sigur ca nu am gresit, sint foarte atent si exigent mai intîi cu mine. Imi puteti trimite un email cu adresa dvs. ca sa nu discutam in public
    si mai pe indelete. In acest caz va voi scrie si ratiunile privind grafia cu î, cum scrie chiar si fostul presedinte al Academiei, dl. profesor Simion cu care am discutat adesea despre asta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Vă mulţumesc pentru explicaţiile date, dar nu cred că e cazul ca fiul meu să aibă parte de o trataţie specială. Că nu a trecut examenul e şi vina lui pentru că trebuia să ştie materia să fie capabil să treacă fără a fi la limită. Am vrut doar să lămuresc o situaţie care nu mi s-a părut a fi tratată corect din punctul meu de vedere. Dar fiecare are flexibilitatea lui în modul de evaluare a elevilor sau studenţilor. Vă mulţumesc pentru timpul acordat şi sper pe viitor să nu mai apară astfel de disensiuni între noi, ţinând cont că suntem din aceeaşi breaslă.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Dl. prof. Nicolae. Nu e tratament special, ar fi vorba de recorectare cerută de student. Nu e vorba de nicio disensiune cîtă vreme admiteți un nivel al exigenței care să ne ferească de impostură și de pericolele generate de o lucrare executată de incompetenți. E posibil ca fiul dvs. să fi prezentat lucrurile puțin ”pro domo” ca să își scuze eșecul, eu voi vedea lucrarea oricum pentru conștiința mea, care e și ea importantă. Fondul este însă acesta: 30 de pagini care trebuie citite atent și o atitudine cît mai atașată învățăturii. Facultatea e mai ales acum o grea sarcină financiară pentru părinți și ei merită, din respect, să li se aducă rezultate de care să fie mulțumiți și mîndri. M-am gîndit mereu la asta cînd eram student. Nu aveam bursă deși aveam medii peste 9, ca fiu de intelecuali, și am dat meditații din anul 2 ca să nu le cer bani alor mei. Și am avut timp și pt. literatură și pt. bridge și pt. multe altele.

    RăspundețiȘtergere
  8. Părinţii sunt uneori foarte vinovaţi pentru atitudinea copiilor / studenţilor faţă de şcoală şi faţă de învăţătură, în general. V-o spune un om care lucrează în învăţământ de treizeci de ani şi a avut rezultate strălucite la concursurile şi olimpiadele şcolare. Există mulţi părinţi vanitoşi care acceptă exclusiv punctul de vedere al copiilor lor, idiferent de prestigiul dascălului, îi caută acestuia nod în papură, îi vânează greşeli imaginare şi îl supune unei presiuni constante şi agresive. Să-l suspectezi pe Horia Gârbea de practici meschine este de-a dreptul o enormitate. În studenţie aveam sute şi mii de pagini de învăţat, dar nu ne-a trecut niciodată prin cap să ne culpabilizăm profesorii din motive aberante. Să nu aprofundezi, ca student, 30 de pagini spune totul şi nu mai lasă loc de scuze sau de comentarii. În fond, oamenii îşi au copiii pe care şi-i merită.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog