duminică, 7 aprilie 2013

La Paris cu Boris (Vian)

Un punct de atracție al Salonului de Carte de la Paris, fotografiat intens de trecători, din păcate plasat cam dosnic, era celebrul „Piano-Cocktail” imaginat de Boris Vian în minunatul său roman „Spuma zilelor” și realizat efectiv - nu știu dacă și funcțional - pentru a „juca” în filmul omonim. Oricum, ca obiect suprarealist, arăta foarte bine (era în fapt o pianină) și merită să-l vedeți.

Se împlineau 70 de ani de editări la Gallimard (1943-2013) ale volumelor lui Boris Vian (1920-1959). Pianul din „Spuma Zilelor”, vă reamintesc, executa cocktailuri în funcție de melodia de jazz cîntată pe clapele lui.

2 comentarii:

  1. Nu l-am văzut! Ce rău îmi pare... "Spuma zilelor" e una din cărţile mele preferate.

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi pare rău că nu ți l-am semnalat. În toată nebunia aia... Măcar acum, în poză. Am văzut filmul demult, înainte de 89 cred, la Inst. Francez. Romanul, la recitire azi, nu mai e atît de ... spumos. Dar sînt momente memorabile în el. Filmul, mai modest.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog