luni, 1 noiembrie 2010

Cărți noi. Gheorghe Izbășescu - Un pumnal sub cămașă, Ed. Limes (fără stele, e antologie)

Un autor tare grijuliu cu opera lui este Gheorghe Izbășescu. Periodic, el își alege textele volumelor în antologii rezumative, înlăturînd acele poeme sau chiar cărți întregi care nu-l mai reprezintă. Volumul de față „încheie revizuirea versurilor mele” după două antologii din 2008 și 2009. Am zice că sinteza de la Limes „ridică însumarea” celor scrise de poet pe parcursul a vreo 30 de ani. Bilanțul e sărbătorit cu un amplu segment de referințe critice în care sînt cuprinși vreo 25 de autori de notorietate, unii și poeți, care s-au rostit elogios despre Gheorghe Izbășescu. Elogios dar nu ultimativ, pentru că veșnicul „Ulise al orașului” mai are desigur multe de adăugat și de antologat. Nimeni n-ar zice că Gheorghe Izbășescu a împlinit – nu, n-o să credeți – 75 de ani, find congener strict cu Nicolae Labiș (1935). Debutul său întîrziat, „optzecist”, l-a încadrat în generația lui Cărtărescu căreia îi aparține pe deplin stilistic. La vastele exegeze dedicate operei sale și la care am contribuit și eu nu o dată, nu-mi rămîne să-i mai spun decît „La Mulți Ani!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Arhivă blog