luni, 20 septembrie 2010

Cărți noi! Laura Gherman - Suflet de tinichea, Ed. Karuna Bistrița

„Mi-am croit rochie metafizică/din filele unei cărți de estetică./ Cercei din fildeș transcendent/parfum, al compasiunii accent". În rest, poeta poartă "pantofii analizei, ochelarii epifaniei, contur de buze poezia”. Asta probabil pentru că e profesoară de filosofie (la Bistrița). În textul „Agent secret”, ea scrie cum „Racolată mi-a fost ființarea/ selectată ... sub acoperirea/ cerului și îngerirea...” Toate textele abuzează de puncte de suspensie, chestiune absolut de neînțeles ca și substantivul „îngerirea”. Ea are ce are cu „ființarea” care mai și înoată ("spre insula artei" printr-un "ocean al ignoranței"). Nu e clar dacă e ignoranța autoarei ori a altora. Respectiva „ființare întrebătoare” își află sensul în „căutarea căutării”. Dna Gherman mi-a dăruit cartea „cu respect” (scuzați ligamentul) și din poza de coperta a patra pare cumințică și cu ochi frumoși. Dar pot eu să nu-i spun adevărul? Anume că se definește perfect prin titlul ales: suflet de tinichea. Volumul mai e și dedicat memoriei tatălui său. Ce-o zice el, de acolo, de sus, despre isprăvile fiicei, că nu mai e lîngă ea s-o tragă de urechi?

2 comentarii:

  1. Domnule Horia Gârbea,

    Îmi cer scuze pentru neplăcerea pricinuită,în speranţa că un suflet de tinichea poate să mimeze cel puţin un sentiment de culpă, cu rugămintea ca numele meu să nu apară pe blogul dumneavoastră.Doar o întâmplare nefericită a determinat imacularea hârtiei şi trimiterea ei pe adresa dumneavoastră.

    Cu respect,
    Laura Gherman

    RăspundețiȘtergere
  2. Stimata doamnă, am dreptul la opinie ca oricare cititor. M-aș bucura să mă fi înșelat. Autorul e o persoană publică și nu poate face abstracție de public. Nu vă faceți iluzii că vă vor citi și comenta numai cei cărora le plac versurile dvs. Scrisul e o confruntare cu opinia celorlați, cine nu o poate suporta nu e pentru meseria asta.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog