sâmbătă, 11 septembrie 2010

La Mulți Ani lui Mihail Gălățanu!


La 11 septembrie (zi nefastă unora) caut să uit de cele rele amintindu-mi că este aniversarea nașterii, în 1963, a unui minunat poet și prieten: Mihail Gălățanu. Îi urez La Mulți Ani cu toată afecțiunea! În onoarea talentului și vitalității lui, citez festiv din puternicele sale versuri cîteva care celebrează tocmai viața!

„Nu voi muri din cauza morţii mele/ ci din cauza vieţii voi muri.// Viaţa îmi va ajunge la gât/ şi mă va sugruma, mă va îneca. Viaţa îmi va hăpăi/ mărul lui Adam./ De prea multă viaţă or să ţâşnească afară rinichii mei/ şi plămânii mei, cu mâinile lor, îmi vor crăpa cuşca toracică/ să iasă afară şi să trăiască de capul lor." (...)

"O dată îţi aruncă viaţa asta organele-n aer/ şi eşti terminat. O dată/ clocoteşte şi pulsează/ şi îţi împinge ochii din orbite afară/ şi unghiile din locaşul lor sidefiu. O dată/ te pomeneşti că te bufneşte viaţa pe gură,/ te boboteşte rău,/ îţi pătează cămaşa/ îţi împurpurează jaboul." (...)

"Adevărat îţi spun:/ nu trage astfel nădejde, / nici nu cobi:/ de mâna vieţii tale-ţi vei da duhul./ Iar nu de mâna morţii tale vei muri."

Un comentariu:

Postări populare

Arhivă blog