miercuri, 19 iunie 2013

Stăpînii trec, motanii rămîn

Aparent, Boțo, simpaticul motan negru cu papion roșu din Aleea Alexandru, are o viață cam agitată. Își pierde al doilea stăpîn în mai puțin de un an. Așa cum merg lucrurile s-ar putea ca schimbările să fie tot mai dese. De fapt, Boțo nu se neliniștește. El știe că stăpînii trec, dar motanii rămîn și nimeni n-o să ocupe în locul lui poziția strategică: pe glaful ferestrei, chiar deasupra caloriferului.

În ce mă privește, mi-am adus aminte de povestea omului care se simțea nefericit și s-a dus la înțelept (la rabin într-o variantă). Acesta l-a sfătuit să-și ia în casă un cîine. Apoi și o mîță, apoi o capră, un porc, un papagal. Casa și viața omului ajunseseră un iad, motiv pentru care el s-a plîns imediat rabinului. Înțeleptul l-a sfătuit să dea afară din casă toate lighioanele. Omul l-a ascultat și a trăit, pentru prima dată, senzația fericirii.

5 comentarii:

  1. Draga Horia, ca una care am aplicat cu multă consecvență această învățătură rabinică în scopul de a-mi asigura fericirea (şi mă pregătesc, la toamnă, s-o aplic din nou), nu pot decît să te înţeleg.
    Îţi doresc, deci, fericire - dacă asta îţi doreşti într-adevăr.

    RăspundețiȘtergere
  2. Motanii rămân dar,din nefericire,niciodata fără un nou stăpân pentru care să miaune frumos.Asta-i soarta motanilor și nu le rămâne decât sa aibă abilitatea de a cădea mereu in picioare...Nu știu care este semnificația celor scrise de dv.;pur si simplu am„filozofat”putin pe tema motanilor.Vă mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Lucia
    Dragă Lucia, mă tem că nu sîntem totdeauna destul de înțelepți ca să alegem fericirea și să dăm afară chiar toate fiarele care ne complică viața.
    @poezieevelics
    Motanii cad totdeauna în picioare, stăpînii nu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce părere aveți despre...felinele mari?Cad mereu in picioare,dar nu miaună la stăpân.E-adevarat că pericolul mare vine,în ce le privește,de la vânător,pe care nu ajung niciodată să-l schimbe,precum motanii stapânul....Vă mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vorba lui Borges (parcă): „Tigrii îmi plac. Gîndacii mă înspăimîntă.” La stăpîn nu trebuie să miauni. Ori latri, ori taci.

      Ștergere

Postări populare

Arhivă blog