miercuri, 21 aprilie 2010

Cîte cărți recitim? Eu cel mult 1%

A venit momentul, după ce am aflat cîte cărți deținem, să ne întrebăm cîte dintre ele sperăm să recitim. Excepție fac lucrările de referință (dicționare, enciclopedii, memoratoare tehnice etc.) și manualele care constituie instrumente de lucru. În ceea ce mă privește nu sper să recitesc mai mult de 1% integral și să revin asupra unor pagini pentru 5% dintre volumele pe care le posed. Cauze: prima e fluxul aparițiilor noi, apoi valoarea scăzută a celor primite/cumpărate și de care totuși nu mă îndur să mă despart definitiv, măcar din pricina dedicațiilor, păstrarea unor volume strict pentru uzul generației(ilor) viitoare și în unele cazuri speranța, vagă, a realizării unor antologii, sinteze etc. pentru care ar fi incomod să caut prin biblioteci. De altfel și depozitul legal e o iluzie. Mediul electronic de stocare al cărților e o soluție salutară. Puteți vota la sondajul alăturat.

Un comentariu:

  1. Chiar cu aproximaţie este greu de evaluat procentul volumelor recitite. Mi se pare chiar imposibil. Ştim mai bine autorii pe care i-am recitit, eventual titlurile unor volume care ne-au rămas în memorie.
    În schimb, ştim aproape cu certitudine care sunt cărţile pe care nu le-am putut citi până la capăt, ba mai mult, ne amintim şi la ce pagină (capitol, paragraf) am renunţat la lectura, chiar şi motivaţia abandonului. Vorbesc de cititorul amator, nu profesionist (critic, redactor de carte etc.).
    Dar, asta-i altă întrebare.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog