marți, 21 iunie 2011

Atelier de scenaristică

Asociatia culturala SECVENTE organizeaza in parteneriat cu SAGA FILM un atelier de scenaristica pentru lung metraje fictiune, denumit SECVENTE. Vor fi selectati opt participanti pe baza scenariilor cu care vor aplica la atelier. Sub indrumarea tutorilor Razvan Radulescu si Alex Baciu, ei vor lucra la analizarea, rescrierea si finalizarea acestor scenarii. Pe langa consultarile individuale cu tutorii, vor fi organizate cursuri intensive si studii de caz deschise publicului, sustinute de profesionisti consacrati din industria cinematografica romaneasca: Corneliu Porumboiu, Nae Caranfil, Florin Serban, Marian Crisan si Adrian Sitaru. Atelierul se va intinde pe o perioada de sase luni (septembrie 2011- martie 2012) si va fi impartit in trei sesiuni a cate patru zile, intre care se vor desfasura consultari on-line. La finalul atelierului SAGA FILM va oferi 10.000 de euro pentru cumpararea scenariului castigator. Detalii pe www.ateliersecvente.ro

Nota mea: Comunicatul este confuz în sensul în care vorbește de un „atelier” apoi de „scenariul cîștigător” deci sugerează existența unei competiții fără a enunța condițiile de participare. Din discuția cu organizatorii am înțeles că va exista o competiție la care pot concura și cei care nu au participat la atelier. Nu am timp să mă documentez, îi rog pe cei interesați să intre pe situl respectiv și să ia legătura direct cu organizatorii. Am postat materialul la cererea acestora și în speranța că astfel se oferă șanse unor scenariști care nu ar avea acces la informația de mai sus.

3 comentarii:

  1. Mulţumesc pentru ştire.Mă înscriu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mie nu-mi dă pace următoarea formulare: "Organizatorul nu îşi asumă nicio obligaţie în legătură cu protecţia drepturilor de autor a scenariile prezentate. Protejarea acestor drepturi de autor asupra scenariilor participante la atelier revine în exclusivitate aplicantilor."

    Am toata pretuirea si admiratia pentru realizarile si pentru prezenta publica de pana acum ale tuturor profesionistilor indicati in anunt. Cu toate acestea, in absenta unei prevederi explicite conform careia se vor abtine voluntar sa realizeze ei insisi scenarii pe teme/idei apropiate de cele inscrise in concurs, manifestarea risca a se transforma intr-un simplu "shopping de idei". N-ar fi nici prima, nici ultima ocazie de acest gen, dar perspectiva imi lasa un gust amar.

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Dan Mihu
    E drept! Ideile nu se pot breveta și ca atare pot „circula”. Trebuie tratata situația cu prudență.
    Eu am dat curs rugăminții de a populariza acțiunea, cred că poate fi benefică. Dar riscuri există totdeauna.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog