miercuri, 13 aprilie 2011

„Ultimul om în Cosmos”. De ziua lui Mircea Martin


Ieri, 12 aprilie, profesorul Mircea Martin a împlinit un număr de ani și merită gîndurile noastre cele mai bune. Vă rog să vă asociați mie pentru a-i ura LA MULȚI ANI cu bucurie și succes în toate!

E și ziua cînd Gagarin ieșea în Cosmos în premieră mondială. Mircea Martin a fost poate, pentru generația mea cel puțin, cu un vers de Florin Iaru „ultimul om în Cosmos”. Adică ultima insulă de normalitate pe care ne strîngeam, înghesuiți, înfrigurați, în ultimii 7 ani de comunism, la Cenaclul Universitas.

Am luat poza, tipică pentru maestru, de pe un blog excelent pe care nu-l cunoșteam, al Mihaelei Ursa. Mulțumiri.

5 comentarii:

  1. Am avut posibilitatea si întâmplarea clipei a fost să fiu martor al unor momente memorabile alături de frumosul nostru poet, optzecist, Ion -Nini- Stratan . Mă raportez la dânsul, aşa cu vă raportaţi dvs. la domnul Mircea Martin si aduceţi aminte de Florin Iaru. Să nu lăsăm aducerile aminte să nu ne copleşească. Păcat de îngeri, nu au puterea întoarcerii. Decât prin operă. Dan Minoiu PLoiesti 0725893478

    RăspundețiȘtergere
  2. Va rog frumos o erată, poetul Ion Stratan a fost cosiderat,nu optzecist, saizecicist, a fost considerat, dar mie ca coleg de cenaclu mi-a făcut plăcere să îl numesc optzecist, de aici intervine drama... Între cei trei şaizecişti frumoşi la acea vreme se pare că a rămas cel de pe urmă. Nu este chiar aşa. Istoria nu dă credibilitate învinsului. Nu-i păcat?...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cine l-a considerat pe Stratan șaizecist (născut în 1955) și figura importanta a cenaclului de Luni?? Unde ați citit dvs așa ceva?? Nu e coautor la „Aer cu Diamante” (1982), manifest optzecis? Eu vă public postările, dar vă rog să fiți riguros cînd e vorba de date de istorie literară.

    RăspundețiȘtergere
  4. Vă rog să mă iertaţî, aveţi, din păcate sau din fericire, multă dreptate. L-am cunoscut pe Nini Stratan, la cenaclul ,,I.L.Caragiale,,în anii saptezeci si ceva. Respect cuvântul dvs.şi îmi fac ,, mea culpa,, fără să las senzaţia vreunei prefăcătorii. Dan Minoiu Ploiesti 0725893478

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Dan Minoiu
    E ok! Am precizat doar care e situatia.
    Din cite stiu, de cind l-am cunoscut (intre 1981 si sfirsitul lui tragic) lui Ion Statan i se spunea `Nino`. Se poate ca in adolescenta sa-si fi spus si `Nini`.

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog