luni, 5 septembrie 2011

Reflecții după o validare

Recent au fost primiți în Uniunea Scriitorilor, majoritatea ca stagiari, 112 noi membri dintre care 17 (15%) la filala București (ASB). Asta pentru că la secțiile din București exigența e mult mai mare (din cei 17, 7 sînt traducători și unul critic, doar 9 sînt „beletriști”) iar exigența comisiei, care are doar 2 membri din București din 11, e și ea mai mare cu dosarele venite de la ASB.

Am făcut un exercițiu de memorie și informare, ca să văd de cîți dintre cei primiți recent am auzit sau, cel mai adesea, am și citit cîte ceva. Iată mai jos rezultatele cu indicativele județelor, ca la circulația rutieră. În total aveam știre înainte de a-mi deveni colegi de numai 23 din 87. Adică de 26% dintre ei. Am scris în diferite ocazii despre 10 din cei 23, pe alți 13 doar i-am citit în volume sau reviste. Desigur, în situația mea specială de la ASB, pe cei primiți aici îi cunosc din scris și chiar personal.

Vorbind acum de provincie, cauza necunoașterii mele, care, orișicît, mă ocup în mod special de literatura contemporană, este slaba circulație a volumelor. Dar contează și notorietatea strict locală cu care unii se mulțumesc și, iată, le e suficientă pentru intrarea în USR. Desigur, unii scriu în alte limbi, alții sînt doar traducători. Majoritatea sînt însă poeți, uneori ziariști culturali care au încercat și literatura. Unii au primit acces după amînări mai lungi sau mai scurte. Media de vîrstă a noilor primiți e destul de ridicată, dar puțini au ajuns la anii lor să aibă o operă cu ecou important în cultura noastră. În parte și din vina lor, dar sigur și din pricina difuziunii precare a literaturii, chiar printre cei care o practică.

AB auzisem/citisem de 3 din 10
AR 2 din 3
BV 0 din 3
BC 1 din 15
MD 1 din 2
CJ 5 din 11
CT 2 din 2
DJ 1 din 8
IS 1 din 15
BR-GL 1 din 8
AG 4 din 5
SB 2 din 4
MS 0 din 2
TM 1 din 7

Total provincie 24 din 95 (26%)

B 17 din 17

Un comentariu:

  1. BC 1 din 15, IS 1 din 15. ceva e putred in Moldova. ori nu stiu sa se faca cunoscuti (macar in grupu de referinta, doamne, nu publicului larg), ori nu merita :) nu stiu, doar ma intreb, sint tinar si necunoscator, nu dau nici un verdict

    RăspundețiȘtergere

Postări populare

Arhivă blog