duminică, 24 martie 2013

Salon du livre spre final. O expozitie inedita

La Paris, Salon du Livre se pregateste sa-si inchida portile asaltate si azi se zeci de amatori de literatura. Azi a avut loc la Pavilionul Romaniei un impresionant recital de poezie (in romana si franceza) care l-a completat, cu mai multi spectatori, pe cel de aseara de la Ambasada Romaniei. Sesiunile de autografe au mers si ele din plin.

Editurile franceze care au publicat autori romani au avut grija sa expuna volumele cu banderole care anuntau prezenta tarii noastre ca invitat de onoare. Vinzarile au fost insemnate, imi spunea un responsabil de resort de la Gallimard.

Am avut o dezbatere cu mult public despre teatrul postmodern (Matei Visniec, Lucia Verona si cu mine) dar inainte mi-am luat citeva ore pentru a vizita Musee d'Orsay, nemaivazut pina acum, si care m-a impresionat in chip aparte. Expozitia temporara care a completat puternicele mele impresii a fost "Le Romantisme noir de Goya a Max Ernst". Am vazut pentru prima data pe viu tablouri de Goya, Dali, Magritte, Max Ernst, Munch.  Modul de expunere, alternind lucrari de plastica si filme de groaza din pima parte a secolului XX mi s-a parut extrem de inspirat, publicul a fost efectiv imens: am stat la coada vreo 40 de minute ca sa intru, la prima ora, iar cind am iesit am constatat ca numarul celor ce asteptau la rind se dublase.

Sper sa revin cu impresii de la un muzeu foarte insemnat pentru Paris si pentru mine insumi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Arhivă blog