marți, 8 octombrie 2013

După cutremur. Învățături

Am scăpat de încă un cutremur, e normal ca energia tectonică să se descarce, în chip absolut imprevizibil.
Nu dormeam la acea oră (4.35) am pus mîna pe fiul meu gata să-l înhaț și să fug cu el în „spațiul pentru cutremur” stabilit dinainte într-o zonă a casei fără obiecte de căzut, lîngă un perete de rezistență și un stîlp.
Totuși lucrurile s-au liniștit repede, copil nu s-a trezit măcar. In blocurile vecine nu s-au aprins lumini.

Constat din nou, cu acest prilej, că nu avem - la nivel de administrație și ca educație a populației - nimic pregătit pentru o catastrofă. Ce-o vrea Dumnezeu! Fiecare ins, chiar copil, ar trebui să știe exact unde să se ducă și ce să facă în caz de seism. În ceea ce mă privește, multe cutremure m-au prins acasă sau în clădiri și am făcut, cred, exact ce trebuia. În general, cînd intru în clădiri unde nu am fost niciodată mă uit unde aș sta în caz de cutremur sau pe unde aș ieși la un eventual incendiu. Iar în cele unde intru des știu precis unde m-aș plasa și pe unde aș ieși. Recomand tuturor să facă la fel că nu le strică.

În cei 12 ani de școală + 5 facultate + viața adultă nu am participat la NICIUN exercițiu organizat de apărare pasivă în caz de cutremur, foc etc.  Cui i se pare normal, așa s-o țină și să creadă că îngerul său păzitor îi va fi aproape. În orice caz, țin în casă conserve, rezerve de apă, medicamente pentru că, pentru cei care scapă, primele zile de după un cutremur mare vor însemna haos și lipsuri. Mulți ani nu va fi nimic, dar într-o zi...

Amănunt: pisica mea, Dosia, nu a simțit nimic nici înainte nici în timpul seismului. În schimb papagalul unei cunoștințe și-a trezit stăpîna prin agitația lui cu cîteva minute înainte.

3 comentarii:

  1. Buna ziua! Tin sa va deranjez pentru cateva momente venind cu rugamintea la d-voastra de a ne promova magazinul online deschis in scop caritabil, singurul de acest gen din Romania cu produse pentru copii http://www.salveazaoinima.ro/ Sa postati imaginea atasata si link-ul de la site pe pagina d-voastra de facebook, iar noi la randul nostru va punem logo pe magazin pe pagina sustinatori a magazinului!Va multumim anticipat!
    Va rugam sa ne lasati un raspuns pe adresa de e-mail: salveazaoinima@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

  2. Am participat la câteva exerciţii de evacuare a clădirii în caz de incendiu, cu elevii, organizate la nivelul întregului liceu. În lipsa unor campanii mai largi care să educe întreaga societate, aceste exerciţii par un pic stupide, deşi, personal, le înţeleg însemnătatea.

    Credeam că doar pisica mea a fost impasibilă.
    Ciudat a fost că, deşi nu sufăr de insomnii, m-am trezit cu puţin timp înainte de a începe cutremurul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E posibil să fie o sensibilitate a persoanelor și a animalelor care să anunțe, deși nu explicit, seismele. S-a raportat însă mai ales la șerpi și pești. Acum aud de păsări. E ciudat că animelele de pe treptele superioare ale evoluției nu se manifestă.

      Ștergere

Postări populare

Arhivă blog